‘Lisanslı ürün konusunda taraftarları bilinçlendirmeliyiz‘

Fenerium Genel Müdürü Mümtaz Karakaya ile sohbet ettik

Fenerium Genel Müdürü Mümtaz Karakaya ile Fenerium’un başarısını, karlılık oranlarını, ciroyu arttırma stratejilerini, yurtiçi ve yurtdışı mağazacılık faaliyetlerini ve lisanssız ürünlerle mücadele konusunu konuştuk. 

“2016 YILINDA 110 MİLYON TL CİRO YAPTIK”

 2017 yılının Fenerium için nasıl geçtiğini değerlendirebilir misiniz? Beklentiler doğrultusunda geçtiği söylenebilir mi?

2016 yılını 110 Milyon TL ciro ile kapattık. 2017 yılına başlarken hedefimiz yüzde 15 ile 20 seviyelerinde bir büyümeydi. Tabi ki bunu hedeflerken bizim için en önemli kriter karlılık. Özellikle yeni futbol sezonunun başlamasıyla birlikte doğru bir planlama ile Temmuz ve Ağustos aylarında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 48’lik bir büyüme gerçekleştirdik. 2017/18 Sonbahar Kış koleksiyonu dâhilindeki yeni sezon ürünlerin girişiyle birlikte takip eden aylarda da yükseliş trendimiz devam ediyor.

 Fenerium'un gelirleri ne kadar? Bu gelirlerin Fenerbahçe için anlamı ve toplam gelirler içindeki payı nedir? Gelirlerin branş dağılımı nasıldır?

Bir önceki soruda da belirttiğimiz gibi Fenerium 2016 yılını 110 Milyon TL ciro ile kapattı. Ciro büyüklüğü ile birlikte Fenerium’un en önemli başarı kriteri net karlılık oranının rakiplerimizin oldukça üzerinde gerçekleşmesidir. Bunda da organizasyon yapımızın etkisi çok net. Kendi işlettiği mağazalarla büyüyen, ürün çeşitliliğini her geçen gün arttıran bir Fenerium var. 

“TÜM TARAFTARIMIZA ULAŞMAYA ÇALIŞIYORUZ”

 Lisanssız ürünlerle mücadele konusunda ne gibi önlemler almaktasınız? Bu ürünler ile ilgili taraftarlara vermek istediğiniz mesajlar nelerdir?

Lisanssız ürünlerle mücadele konusunda en önemli kriter taraftarlarımızın lisanslı ürün kullanma konusundaki bilinci. Fenerbahçe Spor Kulübünün lisanslı ürünlerinin Fenerbahçeli taraftarlarla kolayca buluşabilmesi için gerekli tüm satış organizasyonlarını hayata geçiriyoruz. Gerek mağaza sayısı, gerek internet mağazacılığı gerekse de yetkili satış noktaları, çağrı merkezleri ve TIR’larımızla tüm taraftarlarımıza ulaşmaya çalışıyoruz. 

Taraftarlarımızdan ricamız Fenerbahçe Spor Kulübümüzün resmi internet sitesi olan www.fenerbahce.org üzerinden bu bağlamda yaptığımız uyarı ve ikazları takip etmeleri, standart fiyatlarından farklı fiyatlarla kendilerine ulaşan ürün (özellikle forma) önerilere itibar etmemeleri ve bu konudaki ihbar ve şikâyetleri anında bize ulaştırmaları.

“6 MİLYON TL’LİK CİRO YAKALADIK”

 Takımlarımızın başarılarının satışlara etkisini değerlendirebilir misiniz? Örneğin Euroleague şampiyonluğu satışları nasıl etkiledi?

Takımlarımızın başarılarının satışlarımızı olumlu etkilediği bir gerçek. Gerek futbol gerekse de basketbolda yakalanan olumlu sonuç ve şampiyonluklar bizlere yeni ürün ve artı ciro imkânı sunarak Fenerium’un büyümesine önemli katkı sağlıyor. Son Euroleague şampiyonluğu da bunun en önemli kanıtlarından biri. Basketbol ve basketbolcularımıza özel çalıştığımız forma, tişört ve benzeri ürün gruplarında 100.000’i aşan satış rakamlarına ulaştık. Toplamda 6 milyon TL’ lik ekstra ciro yarattık.

“İNTERNET MAĞAZACILIĞINA CİDDİ YATIRIM YAPIYORUZ”

 Ülke genelinde kaç mağaza mevcut? Yurt içi ve yurt dışı faaliyetlerden bahsedebilir misiniz?

Yurt içinde 83 mağazamız var. Yurt dışında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Lefkoşa’ da 1, Hollanda Rotterdam’da da 1 adet olmak üzere toplam 2 adet Fenerium mağazamız bulunmakta. Söz konusu mağazalara ilave olarak 2 adet gezici TIR’ımız Fenerbahçe’nin lisanslı ürünlerini yurt genelindeki Fenerbahçeli taraftarlara ulaştırma misyonuyla tüm Türkiye’yi dolaşıyor. Internet mağazacılığına da ciddi anlamda yatırım yapıyoruz. Türkiye özelinde  www.fenerium.com.tr

adresinden, Avrupa özelinde de www.fenerium.de adresinden tüm ürünlerimizi hızlı ve efektif bir şekilde taraftarlarımızla buluşturuyoruz.

“ÇITAYI YUKARIYA TAŞIMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

 Uzun vadede ciroyu arttırmak için nasıl stratejiler izleyeceksiniz? Yeni kullanım alanları planlanıyor musunuz?

Fenerium bulunduğu sektörde her zaman öncü olmuş bir marka. Ulaştığı büyüklükte bu başarının en önemli göstergesi. Çıtayı her zaman daha yukarıya taşıyabilmek için birçok farklı proje üretiyoruz. Yakın dönemde Hello Kitty (Sanrio) ve Angry Birds (Rovio) ile yaptığımız anlaşmalar bunun en güzel örneği. Bu işbirlikteliklerine farklı marka ve karakterlerle devam edeceğiz. 

Stadyumumuzda bulunan ve en büyük mağazamız olan Maraton Fenerium’u daha da büyüterek ikinci bir kat açtık. Bu katta sadece bayan ve çocuk taraftarlarımız için özel ürünler ve aktivitelerimiz var. Pepee’nin yaratıcısı Düşyeri firması ile yaptığımız anlaşma ile çocuklarımızın gelişimine katkı sağlayacak projeleri hayata geçirmek üzere ilk adımlar atıldı. Maraton mağazanın yeni açılan katında çocularımız için deneyim alanları, atölyeler ve güzel bir tiyatro salonumuz var. Ekim ayıyla birlikte bu bahsettiğimiz alanlarda etkinliklerimiz tam kapasite çalışmaya başladı. Bu kapsamda her gün 300 minik Fenerbahçeli mağazamıza gelerek hem eğlenecek, hem de eğitim alacak. İnternet satışlarını arttırmaya yönelik çalışmalarımız var. Bu kapsamda önemli markalar ile ortak projeler üzerinde çalışıyoruz. Perakendenin büyük markaları ile co-branding çalışmaları için de görüşmelerimiz sürüyor.